Dagens träning

Nu känner jag mig pepp på att träna igen och medan mamma var och simmade idag så besökte jag gymmet.

Det är alltid jobbigt att träna direkt efter jobbet (vilket jag gjorde idag) men den här gången bet jag ihop och lyckades gå/jogga på löpbandet i hela 40 minuter (trots trötta ben efter jobbet). Sedan bestämde jag mig även för att ro lite. Visserligen blev det bara i 3 minuter men jädrans vad det tog i armarna (har typ inga muskler).

Imorgon tänkte jag simma efter jobbet om jag orkar. Tänkte att det kanske är bättre efter en lång och tröttsam (med mycket stående) arbetsdag och känns bättre för benen/fötterna.

Dessutom har mamma börjat med en utmaning på jobbet. 1 minut på en av våra raster så ska de som vill göra en övning. Den här veckan är det plankan som gäller. Kul är det då det är rätt många som är med och gör plankan. Trodde inte en del skulle tycka det var kul. Sedan finns de ju de som tittar på. Latmaskar, hehe.
Träning | |
Upp