Min första nyföddfotografering

22:20.
Kvällen innan. Batterierna är inte laddade och allt jag ska ha med mig är inte packat än. Konstigt nog är jag inte nervös!

08:45
Dagen D. Frukosten är uppäten, jag har duschat, batterierna är i kameran, minneskorten är packade och allt annat likaså. Är lite nervös. Frågan är om det är för själva fotograferingen eller för att jag inte ska hitta ut till huset ute i urskogen...

10:30
Nu är jag äntligen framme hos Marina och Magnus efter flera mils omväg på krokiga vägar som gjort mig åksjuk. Detta på grund av ologiskt tänkande och en missvisande gps.

13:00
Har precis satt mig i bilen efter att ha fotat lille Algot i 2,5 timmar. Det har gått bra med flera matpauser för att få Algot i rätt sinnesstämning. Så nu förstår jag att det kan ta upp till 5 timmar för en nyfödd-fotografering, det är inte det lättaste att få ett litet barn att göra precis som man vill.

13:55
Hemma igen och ska snart föra över bilderna till datorn. Det är lika nervöst varje gång, tänk om minneskortet är trasigt, tänk om något går fel med överföringen och allt försvinner, blev bilderna bra? Det är svar man snart får reda på.

14:59
Har nu gjort en första rensning av bilderna. 89 stycken oskarpa bilder av 281 raderades. Imorgon blir det ytterligare en rensning innan det är dags för sluttampen och redigering.
Marina har godkänt att jag får lägga ut lite bilder så håll utkik inom ett par dagar så ska det nog komma upp några här.
BTS | |
#1 - - Jessica:

Yay, grattis! Ska bli kul att få kika på bilderna om du väljer att lägga upp dem.

Svar: Det kommer att komma upp så småningom :)
Johanna Karlstedt

Upp