Råssnässkolan och fotoprojekt.

Jag har länge funderat på att fota ställen från min barndom, i det här fallen de skolor jag gått på. När jag cyklade omkring i staden så utvecklades denna idé till platser i Motala, så det är mitt allra första ordentliga fotoprojekt. Jag har hunnit med att fota två av de skolor jag gått på och några platser i runt centrum. Däremot kom jag på först idag att jag även kunde fota de dagis jag gått på.

Men först ut får ändå bli Råssnässkolan. Där gick jag i 6-års (om jag inte minns fel) och ända tills jag slutade sexan. De första åren gick jag i det så kallade lilla huset och i 3:an fick min klass och jag flytta en liten bit bort till det stora huset. Första bilden är lilla huset och den andra det stora.

Förresten så passar det alldeles förträfligt bra att lägga upp dessa bilder idag då jag av en slump fick reda på att Råssnässkolan fyller hela 40 år idag.

Fotoprojekt | |
Upp