En lång helg

Den här helgen har nog varit den bästa på länge skulle jag tro. Ingen sjukdom, ingen tanke på jobbet och ingen övertid, hurra! Dessutom underbart väder och med solen framme hela dagen så kan det inte bli bättre. Den har känts så lång också, nästan som att det har gått en hel vecka istället för 2,5 dagar. Hoppas på en lika bra helg nästa helg men vi håller oss kvar lite i den här och ser vad jag gjort den här helgen.



Jag började med att gå 45 minuter tidigare från jobbet i fredags för att luncha med farmor och sedan klippa av lite hår hos frisören. Mitt hår var väldigt långt och topparna slitna så jag trodde att minst 12-15 cm skulle klippas av. Men till min "glädje" så räckte det med 10 cm.

Efter frissan åkte jag hem en snabbis för att sedan åka till Ikea (har nog aldrig varit där så kort tid förut) och sedan in till Linköping centrum och gå på bio. Vi såg Cinderella (med svenskt tal! Trodde det skulle vara hemskt men det gick så länge man inte såg på någons mun när de talade), som var helt okej.



I lördags besökte mamma och jag Motala Expo och smakade bl.a. på en gudomlig aioli tillsammans med en himmelskt god brödbit, mums! På kvällen köpte jag med mig kinamat hem till mamma och hennes sambo och kollade på Melodifestivalen. Och idag åkte jag till Östenssons och köpte den där gudomliga aiolin och en större, lika god, brödbit och åt till en minst lika god kycklingsallad.



Idag var det även dags för premiärturen med de nya löpardojorna. Det gick som smort. Det var även andra (eller 3:e?) gången för i år som jag sprang utomhus (första gången var i januari) och första gången för i år som jag sprang ute i Råssnäs aka världens bästa ställe att springa på och andas in lite skogsluft. Trots lite kall vind så var det oerhört skönt och jag ser redan fram emot nästa gång!

Så det är vad jag gjort den här helgen. Vad har du hittat på?
Fotoalbum | |
Upp