Att fota vattendroppar

För flera år sedan så testade jag på att fota vattendroppar, även kallat liquid art och i fredags försökte jag få till bra bilder igen. Som inspiration hade jag bland annat Helena Flykt och Corrie White.
Jag visste att jag inte skulle få till lika bra bilder på grund av olika anledningar, jag menar kolla bara(!), dessa bilder är ju själva definitionen för liquid art!

Iallafall, jag började med endast vatten för att kolla hur det var att sätta skärpan och för att få rätt inställningar och bra ljus i bilden och sedan var det bara att fota på. Här är några testbilder:



Man får ta bild efter bild och gärna i snabb följd för det krävs många bilder innan man får till en bild där vattnet/droppen är precis där man vill ha den.



Sedan hällde jag i grön karamellfärg i det droppande vattnet så att det skulle bli lite mer färg i bilden men tyvärr så blev jag inte så jättenöjd med de bilderna. Tycker att de är lite platta och trista.



Jag testade även att använda mig av grädde och mjölk tillsammans med vatten men de bilderna får bli andra inlägg. Istället lägger jag in 3 bilder till med det gröna vattnet.

Macro | |
Upp