munduko.blogg.se/arkiv

I walk this empty road

Publicerad 2012-09-07 17:12:24 i 2009september,

För att klargöra lite extra så är jag alltså hemma i Motala igen. Här kommer jag stanna ett tag då jag kommer att börja jobba på mitt jobb igen den 12 oktober. Det känns ju inte så kul nu när jag är på ruta ett igen. Jag vet vad jag vill göra för skojs skull men vet inte hur jag vill att min framtid ska se ut. Jag vet att jag inte vill stanna här i Motala för här är allt sig likt. Förutom att Östenssons håller på att bygga om och så men annars är det precis som vanligt. Vilket är synd men jag hade inte förväntat mig något annat.

På ett sätt så önskar jag att jag var kvar på skolan för där hade man alltid någon att umgås och hitta på något med. Trots att det oftast blev en promenad eller filmtittande för det mesta. Jag har mer kontakt med kompisarna på skolan än vad jag har med kompisarna här hemma. Men det är ju förståeligt. De har ju studierna att tänka på osv. men jag har varit hemma i snart 3,5-4 dagar och jag har inte träffat någon av mina kompisar här. Vilket känns väldigt tråkigt!

Jag vill inte hamna i samma "tillstånd". Det vill säga att jag jobbar, sover och sitter vid datorn dag ut och dag in. Men trenden pekar åt det hållet. Tyvärr! Men jag ska försöka skärpa mig och hitta på andra saker att göra.

Jag började lite smått idag faktiskt. Jag följde med mamma till feelgood och tränade så det blir nog fler gånger. Även fast jag tycker att gym är tråkiga! Ska försöka åka till simhallen och simma också eftersom jag har kvar biljetter dit sen i vintras.
Jag ska försöka hålla mig sysselsatt dessa 2 veckor tills jag börjar jobba igen. Och jag ser fram emot Linneas telefonsamtal imorgon (eller om jag hinner ringa först) för då ska vi försöka klura ut ett bra sätt att träffas på. Det behövs lite planering då hon bor i Köping.

Usch vilket tråkigt inlägg och all heder till er som orkat läsa hela inlägget! Nu ska jag föna håret och bege mig mot farmor. Vi ska träffa min faster och äta pizza klockan 16. Det ska bli gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela