Usa - Las Vegas

Jag har nog aldrig fotat så lite eller gått in för fotograferingen så lite som på den här resan och efter typ 7 dagar var inspirationen som bortblåst. Så i Las Vegas blev det inte så många bilder då jag inte orkade bära omkring på kameran. Förutom vid några tillfällen då jag försökte ge det ett försök. Tyvärr så är jag inte ett dugg nöjd med bilderna men här är ett urplock av några, tagna med både kameran och iphonen.

Första kvällen gick vi runt på The Strip och till slut tog vi en drink vid hotellet. Efter att ha försökt förstå hur Roulette gick till och gått runt för att se vad den lägsta insatsen var på olika bord så gav vi upp spelandet (förutom ett spel på en av spelmaskinerna för 1 dollar) och medan killarna tog en till öl så gick jag upp och sov.

Eftersom det blev en sen natt så vaknade vi rätt sent på förmiddagen och vi började dagen med brunch på Serendipity, jag tog en French toast med ägg och bacon medan killarna tog pannkakor. Tydligen så har restaurangen stängt nu så jag ångrar att jag inte testade några av deras efterrätter som såg gudomliga ut.



Mattias ville åka till en väldigt populär Las Vegas skylt så vi letade reda på den och om man ville ha en bild framifrån så fick man ställa sig i en kö. Vi struntade i det och tog bilder från kanten istället. Efter det visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så vi åkte till en outlet en bit från The Strip.

Sedan åkte vi tillbaka till hotellet och duschade för på kvällen hade vi bokat biljetter till The Blue Man Group. Efter 40 minuters promenad kom vi precis i tid och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om showen. Den var varken bra eller dålig men lite konstig. Meningen är nog att man ska tänka efter lite när man ser den och det är inte så mycket färg och trummor som man kanske tror att det ska vara. En rolig upplevelse var det iaf.



Efter showen gick vi till hotellet och jag hämtade kameran för att göra ett försök och gå ut och fota litegrann. Jag ville fota fontänshowen vid Bellagio som vi hade sett kvällen innan. Tyvärr var jag för sent ute och hade missat sista showen så blev inga bilder. Det var synd för den var magisk kvällen innan då jag inte hade kameran med mig.

Morgonen efter tog jag en sista runda med kameran inne på hotellet innan vi checkade ut och styrde bilen mot Grand Canyons södra kant (istället för västra som ligger närmast) med ett stopp vid Hoover Dam på vägen.
Usa 2016 | |
Upp