Usa - Dag 5

Pannkakor, rodeo drive och hockey.




När man är i Usa så måste man ju äta amerikanska pannkakor till frukost! Så det var precis det vi gjorde. Man blev väldigt mätt och i början var de goda och helt okej men sen blev det mer degigt och det växte i munnen. Det blev inga fler amerikanska pannkakor för mig på resan men ska definitivt äta igen. Men då ska jag inte äta på IHOP (International House of Pancakes) utan ett annat ställe som inte är franchise.

Sedan åkte vi till Beverly Hills för att kolla in Rodeo Drive. Väldigt exklusiva affärer (såklart) så vi gick inte in i några, men det är roligt att ha kollat in gatan. Efter rodeo Drive åkte vi upp bland husen för att kolla läget lite. Vi åkte inte där massa a-kändisar bor men vi fick se en del stora hus och grindar iallafall.



På kvällen var det dags för hockey så vi drog iväg till Downtown och Staples Center där hemmalaget Los Angeles Kings mötte San José Sharks. Jag tyckte det var väldigt kallt i hallen så i en paus när vi köpte korv med bröd så köpte jag med mig en varm choklad att värma mig med.

En sak som både jag och Mattias tyckte var konstigt var att publiken, varken hemma -eller bortafansen, inte hejade när de spelade. Innan puck nedkasten så ropades det lite och enda gången det kändes som att publiken brydde sig om matchen var när någon blev tacklad eller när det blev mål typ. När jag är på match så vill jag helst heja hela tiden, blir roligare då ju.

Usa 2016 | |
Upp