USA - Första heldagen.

En dröm blir verklighet.

I slutet av oktober blev jag tillfrågad av Mattias, min mammas sambos son, om jag ville hänga med till Los Angeles då hans tilltänkta resesällskap inte kunde. Och jag som alltid velat åka till Los Angeles (och på roadtrip i USA) sa ju självklart ja men trodde aldrig att jag skulle få ledigt från jobbet i två veckor med så kort varsel. Men till min förvåning så fick jag det. Så 26 november till 9/10 december bar det iväg!

Vi flög från Linköping med byte i Amsterdam innan vi landade i ett regnigt Los Angeles. När vi hade hämtat vår hyrbil så hade det som tur var slutat att regna. Vi körde till vårt första boende, Coral Sands Motel, där vi skulle bo de första 6 nätterna. Vi checkade in och bekantade oss med området, gick till Ralphs för att köpa kvällsmat och vatten bland annat innan vi gick tillbaka till motellet. Mattias kompis Tommy (som studerar i LA) kom och hälsade på oss och vi bestämde oss för att åka till outleten Camarillo dagen därpå.



Jag tog inga bilder från Camarillo men efteråt åkte vi ut till Malibu och där tog jag bilder. Och jag var inte den enda, när jag vände mig om på den första stranden vi stannade till på så ser jag Oscar, Mattias och Tommy stå och ta bilder i 3 olika nivåer. Såg rätt så kul ut! Det blåste rätt mycket och vi satte oss i bilen igen och åkte vidare för att stanna på en strand där det fanns hus.





Vi stannade tillräckligt på stranden för att se solnedgången och shit vilket fint ljus det var!
Sedan åkte vi planlöst omkring innan jag kom på att jag ville till ett Best Buy för att köpa ett objektiv. Tyvärr hade de inte det objektivet inne så det blev inget köp. Efter det släppte vi av killarna och körde hem till boendet.

Och det var vår första heldag i Los Angeles.
Usa 2016 | |
#1 - - Helena:

Vilken härlig möjlighet att få åka iväg sådär! Verkligen kul att det gick bra att få ledig och allt! Det verkar ha varit en härlig första dag!

Svar: Ja det var kul och överraskande :) Det var en lagom lugn första dag.
Johanna Karlstedt

Upp