munduko.blogg.se/arkiv

2009-09-22

Publicerad 2012-09-07 17:13:17 i 2009september,

Jag har två saker att bekänna. För det första så åt jag chokladpudding med grädde till efterrätt idag. Kunde inte motstå! Hade inte ätit det på hur länge som helst och har varit sugen på det ett bra tag. Och så fanns det där i matsalen idag. Och jag kunde som sagt inte motstå!

Den andra bekännelsen som har större betydelse är att jag funderar på att hoppa av skolan. Men jag kan inte bestämma mig!
Anledningarna till att jag funderar på att hoppa av är en del. Bl.a. för att undervisningen är väldigt slapp här. Vi får massvis med tid till saker som man inte behöver en massa tid till. Det går inte framåt känns det som. Det har gått 4 veckor och det är 3 ämnen som vi inte ens har börjat på än och det känns inte bra.
Vi skjuter upp lektioner för att folk behöver jobba med annat än det ämnet trots att vi har haft två veckor på oss att göra färdigt uppgiften. Och idag på temalektionen så skulle vi ladda upp bilder från vår resa och göra ett bildspel av detta. För det första så har vi inte det som skyldighet om vi jobbar som reseledare, guide eller reseförsäljare osv. Och för det andra så kunde vi ju ha fått göra det på datakunskapen istället! Hade varit mycket bättre om vi hade börjat på något nytt tema liksom.

Det är massa annat också men jag orkar inte ta upp det här. Vi har iaf pratat med en av lärare om detta för det är inte bara jag som tycker att det är slappt osv. Så vi får se var det hamnar. Jag ska försöka bestämma mig innan fredag eller onsdag nästa vecka om jag ska vara kvar eller inte. Känns lite dumt att vänta en månad till då jag måste betala för uppehället osv. och kanske efter det bestämma mig om jag vill vara kvar här eller inte... suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela