munduko.blogg.se/arkiv

Brasilien - dag 10

Publicerad 2012-09-07 15:40:52 i 2009augusti,

Vi lunchade på en kinesiskt restaurang och där åt jag den godaste friterade kycklingen med ris och sötsur sås som jag någonsin ätit. Helt underbart gott! På vägen hem så gick vi in hos frisören för att visa mitt hår och boka ny tid så att de kunde fixa håret. Jag kände mig som ett djur på ett zoo när de stod där och kollade på håret, 5 personer, haha. Skillnaden mot zoo är att de även tog i håret på mig.

Laila, Irina och jag blev lite shoppingsugna så vi åkte iväg till typ en marknad - Gilberto Salomão, en marknad där allt man kunde handla var gjort för hand. Vi hittade en del fynd faktiskt, både Laila och jag.
På kvällen så var det dags för ännu ett födelsedagsfirande på en pizzeria. Den här gången var det Nick som fyllde år och jag testade pizza med glass. Absolut ingen höjdare!


Solväg, en av de sötaste hundarna som finns


De här var rätt nya i Brasilia. Nämligen små polishus som fanns vid gatorna för större säkerhet.






De två rödhåriga, jag och födelsedagsbarnet Nick

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela