munduko.blogg.se/arkiv

Brasilien - dag 11

Publicerad 2012-09-07 15:49:37 i 2009augusti,

Dagen började med en tripp till Guará Fair för lite shopping. Det blev inte så mycket shopping, jag köpte en hårklämma i form av en fjäril. Jag gav även cocosmjölk en ny chans men det var lika äckligt som första gången...






När Heitor kom till oss så åkte Laila och Agnaldo hem och Heitor, Irina och jag åkte till Paraguay för att köpa en minneskortläsare till mig så att jag kunde ladda upp bilderna på datorn. Köpte även första säsongen av Supernatural och då fick jag en film på köpet.
Efter Paraguay åkte vi till ett shoppingcenter för Heitor behövde underkläder. Jag kikade in i två butiker och köpte en volourdress i svart. (Den var jätteskön att ha på resan hem!).


Efter en snabbis hemma så var det dags att äta den berömda "Chicken hotdog". Det var ett litet "tält" intill vägen med några sittplatser men fullt med folk så där satt vi och mumsade i oss kyckling med bröd. Gott var det men svårt att äta för man fick massvis med "pålägg".



Laila, Agnaldo och Laila var trötta och åkte hem men Irina och jag tog bilen ut till ingenstans. Tog väl 40 min att komma till slutdestinationen där det skulle spelas poker med en del av Irinas kompisar. Hemma hos Tito, även kallas Jack Sparrow. Innan vi ens hade kommit innanför grindarna så blev Irina, jag och alla andra kära i huset. En helt underbar plats och jag skulle kunna stanna där i evigheter! Skulle velat se det i dagsljus...






Insidan var nästan lika häftig som utsidan. En gammal telefon (som funkar) och en gammal grammofon (som också fungerar). Den röda fondväggen gillade jag skarpt!


Till vänster om ingången fanns en mysplats med marokanskt tema. Där kunde man ligga under en bar himmel på massa kuddar och titta på stjärnorna.


Till höger om porten låg ett "garage" och ovanpå hade systern sin ateljé med massa tyger (hon studerar till att bli en designer). Det fanns till och med en sovplats och en liten toa (om jag inte minns fel) där uppe.




Mitt emot poolen låg gäststugan med en dubbelsäng, ett pentry och en jättefin toalett. Såg ut som ett 4 stjärnigt hotellrum.


Huvudhuset


Vänster: Framsidan av huvudhuset med fina fönster och hänggungor/hängmatta.
Höger: Huvudingången.


Här satt vi och spelade poker. Kristallglassen som står på bordet fick vi dricka ur! Vi 3 tjejer som var där vågade nästan inte hålla i glaset utifall vi skulle tappa det...
Tog tyvärr inga bilder på baksidan av huset men det var lika fint där!


Snart hemma. Juscelino-Kubitschek-bron

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela