munduko.blogg.se/arkiv

Brasilien - dag 2

Publicerad 2012-09-07 15:02:09 i 2009juli,

Trots fläkt i rummet så var det varmt när jag vaknade så vi åt frukost, duschade, gjorde oss iordning och gick in på nätet en stund. Vid 12-1 åkte vi iväg för att luncha på en restaurang som hade buffé. Det var inte lite mat det fanns heller utan hela 18 meter bord med mat och efterrätter. Fanns hur mycket som helst att välja på! Jag åt så att jag blev proppmätt!



En liten rolig sak som hände var att det fanns kött som hette sharque, Jag frågade Laila om det var shark (haj) och fick ja som svar så jag tog en bit. Tänkte stoltsera lite hemma med att jag ätit haj men senare visade det sig ju att det inte alls var haj och alla tyckte det var roligt att jag blev så besviken när jag fick reda på det. Vet inte riktigt varför men den historien berättades många gånger under hela resan…



Efter lunchen åkte vi till ett köpcentrum för Heitor behövde strumpor och tjejernas mamma behövde nya underkläder. Efter det släppte vi av mamman hemma och Lailas pojkvän Aginaldo kom och vi åkte iväg för lite turistande. Vi besökte bland annat Tv tornet, domkyrkan och ett galleriställe.























Efter sightseeingen så åkte vi hem och duschade och sen en snabbis till Lailas och Irinas mormor innan det var dags för födelsedagsfirande för en av Irinas bästa vänner på en pizzeria. Det fanns pizzor i alla dess slag och om de hade alla de ingredienser man ville ha på pizzan så gjorde de även en sån. De hade bland annat pizza med glass. Konstigt! Jag testade inte den för jag var proppmätt eftersom jag redan hade ätit många pizzabitar.



Till skillnad mot Sverige så var det massa folk som var där och som kom lite då och då. Jag vet inte riktigt hur det kom sig men det pratades många olika språk. Det var folk från både Brasilien, Kuba/Afrika, Usa och så jag från Sverige. En lyckad kväll/natt och vi somnade nästan direkt när vi kom hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela