munduko.blogg.se/arkiv

Brasilien - dag 9

Publicerad 2012-09-07 15:32:47 i 2009augusti,

Jag fick en rolig överraskning när Laila och hennes mamma kom hem. Laila hade köpt flip flops till mig. Mina första någonsin! Tyvärr var de för stora så vi fick åka och byta. Köpte då även ett par till mamma och nu i efterhand ångrar jag litegrann att jag inte köpte ett till par till mig...

Sen var det dags för lunch (mat minst 2 gånger om dagen är jag inte van vid men det var bara att äta), den här gången på en mexikansk resturang. Var inte världens godaste mat men det gick ner ändå.





Irina hade en del grejer att ta itu med så jag följde med henne till tandläkaren, köpte medicin och till hennes skola. På hennes skola var det fullt med folk för de hade demonstrationer och liknande där. Nästan direkt kom det fram 3 killar som försökte få oss att komma på deras fest på kvällen. Vi tackade snällt nej men de var trevliga så vi stod och pratade med dom en stund. Skolan var väldigt stor med många byggnader. De har till och med byggt nya byggnader där Irina kommer att börja senare i år. Väldigt fint var det också med växter och bänkar att sitta på.



Innan vi åkte hem så beslutade vi oss för att besöka Pontão. Det låg vid sjön och var jättevackert! Vi fotade lite och så såg vi två (bröllops)brudar som Irina tvingade mig att ta kort på, haha.















Vi åkte hem och hämtade de andra och så begav vi oss ut igen för att äta ännu en gång. Den här gången blev det Bob's, brasiliens svar på McDonalds och det var jättegott. Men inte godare än Donken. Efter Bob's åkte vi och spelade bowling och giss vem som vann? Jag såklart!









Heitor tyckte att jag skulle se Pantao i mörker så vi åkte dit igen men jag föredrar det på dagen då solen är framme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela