munduko.blogg.se/arkiv

I ett virrvarv av sus

Publicerad 2012-09-07 17:11:44 i 2009september,

Som när ett tåg susar förbi i fjärran. Så lät det när jag gick på min väg mot Vättern. Men till skillnad mot tågets susande så var detta ljud konstant. Och det kom inte från något tåg utan det kom från sjöns vågor som förtvivlat kastades omkring i vattnet.

När jag gick där på stigen som så många gånger förr så blev susandet värre. Men nu var det blåsten som susade i mina öron istället och jag möttes av en stark vind som gjorde att jag slungades bakåt litegrann. Men jag fortsatte på min väg framåt och slog mig ner på kullen ovanför stranden ett tag. Det blev kallt så jag gick fram till strandkanten och tog kort. Hoppade bakåt så fort vågorna rullade in och mina fotspår försvann när vattnet svepte över dom.
Det blev inga bra bilder denna kväll men det gör ingenting.

För även om det kanske var fel dag för att ta kort på kvällshimlen, så gick jag därifrån med ett leende på läpparna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela