munduko.blogg.se/arkiv

Nu ska jag ta och berätta...

Publicerad 2012-09-07 14:46:35 i 2009juni,

... om saker och ting som hände innan bloggbytet till blogg.se och visa bilder från min midsommarkväll.
Långt inlägg? Kanske.

Den 4:e maj i år (2009) flyttade jag hem till min mamma igen efter att ha bott själv i en etta i lite över 2 år. Varför kan man undra eftersom pengar till hyran inte var några problem. Jo, jag bestämde mig för att ta tjänstledigt från jobbet och flyga utomlands över sommaren för att sedan börja studera till hösten. Därför tänkte jag att det vore bäst att flytta hem igen för att kunna spara ännu mer pengar än vad jag redan gjorde. Sagt och gjort; nu bor jag hemma (om ni vill kan ni få se mitt lilla krypin någon dag).

Dessvärre så kom ekonomikrisen även till jobbet och vi gick ner till att bara jobba 4 dagar per vecka fram till semestern. Detta gjorde/gör att jag inte kan spara lika mycket som jag hade tänkt men det gör inte så mycket. För att få vara ledig lite längre än en vanlig helg är bara skönt (fast de sista 2 veckorna nu kommer vi att jobba fulla veckor). Så är det med det.

I maj var jag på 4 stycken intervjuer på tre olika skolor. Jag har kommit in på en, är reserv på en annan och inte fått något svar från den 3:e. Så som det ser ut just nu så kommer jag att börja på Löftadalens folkhögskola den 24:e augusti för att studera Turism och Reseliv.

Min Midsommarkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela