munduko.blogg.se/arkiv

Studiebesök x2

Publicerad 2012-09-07 15:53:27 i 2009augusti,

Idag var som sagt dags för presentation av intervjuerna vi gjorde igår. Gick rätt bra faktiskt även fast jag glömde säga en del saker. När man själv blev presenterad så fick man gå upp och ställa sig bredvid den som gav presentationen. Kändes lite som om man var ett djur i en bur...

Innan intervjuerna och allt så satte vi igång kioskverksamheten. Vi turism elever ska nämligen driva cafét Haket här på skolan så vi har ordnat styrelse och imorgon är det dags att premiäröppna. Håll tummarna för att det går bra nu så att vi tjänar in massa pengar till resan vi ska göra i vår!

Senare under dagen så hade vi två studiebesök inplanerade. Vi blev uppdelade i två grupper och ena gruppen gick iväg till Åsa Camping och den andra till Kuggavikens vandrarhem och så bytte vi sen. På vägen dit(vi gick) så fick vi tips på hur en reseledare/guide ska vara och tänka på. Så nu gäller det att komma ihåg allt.

Snart är det dags att grilla. Ser genom fönstret att Magnus (internatföreståndaren) har satt på grillen där ute. Ser inte skymten av någon i våran klass så jag väntar nog ett tag innan jag går ut. Hoppas hamburgarna blir goda för jag är hungrig. Konstigt med tanke på att vi äter konstant här nästan men det blev inget eftermiddagsfika idag på grund av studiebesöken. Så det kan ju förklara att jag är hungrig nu...

(Vill ha min sladd till andra datorn nu så att jag kan ha bilder med för det är tråkigt med bara text!)




Jonas håller upp en av de roliga muggarna som Robin (han i vänstra hörnet) köpte inne i Kungsbacka


Rebecca, Ingrid, Petronella, Ellen, Carro, Jonas, Linnea, Kalle, Fredrik och Robin från min klass.


Uppätet. LHL och Kenneth kör in hamburgervagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela