munduko.blogg.se/arkiv

2009-07-08

Publicerad 2012-09-07 15:03:24 i 2009juli,

Idag åker jag till Brasilien och till Laila och Irina. Två tjejer/systrar som jag inte sett på 7 år då de bodde ett år här i Sverige. Det ska bli kul och spännande men också lite skrämmande att träffa dom igen. För det har ju trots allt gått 7 år sedan vi sågs som sagt. Men kul ska det bli. And it's long overdue (hur kan man skriva det på svenska?) att åka och hälsa på.

Värst av allt är flygresan. Planet går från Arlanda 19:25, mellanlandar i Frankfurt för att sedan åka vidare till Sao Paulo där jag får byta flyg ännu en gång för att sedan nå slutdestinationen Brasilia ca 10:15 brasiliansk tid (svensk tid 15:15). Så flygresorna tar typ 16 timmar sammanlagt och då är inte tiden mellan landningarna inräknade.

Hem åker jag den 23 juli och Frankfurt har då blivit utbytt mot München och jag landar på Arlanda den 24 juli klockan 11:20.

Väl i Brasilien så är det mycket som ska hinnas med att se och göras. Det enda jag vet en så länge är att 00:01 efter att jag landat så blir det Harry Potter premiären och någon dag kommer jag även att besöka frisören ;P

I'm off to new adventures! Ha det så kul här hemma i Sverige. I'll be back.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela