munduko.blogg.se/arkiv

Brasilien - Dag 3 + 4 (bildbomb)

Publicerad 2012-09-07 15:01:46 i 2009juli,

Dag 3

Sov ända tills lunch då vi gick upp och åt hemmagjord lasagne. Sedan åkte vi till Feira do paraguai som är som en stor marken där allt från elektronik till kläder finns att köpa. Vi gick runt där ett bra tag och kollade på allt och alla. Sedan körde vi hem igen en snabbis på kvällen gick vi ut till en pastelresturang. Jag tog en med kycklig och en med nutella + jordgubbar. Varma jordgubbar är ingen hit men annars var den med nutella godast! Sedan hände det inte så mycket mer utan vi var hemma och tog det lugnt.

Just det, innan vi gick ut och åt så följde jag med Laila till hennes jobb. Roligt att få se hennes arbetsplats och se hur hon arbetar (hon är danslärare).



Dag 4

Gick upp tidigt för idag skulle det åka och badas. Ca en och en halvtimme från Brasilia så fanns det typ som en vattenvärld som kallas Salto do corumbá. Folk åker dit över dagen eller så stannar de och campar. Ett helt fantastiskt ställe med en grotta, vattenfall, vattenrutchbana, hästridning och ibland även "flodåkning" (kommer inte på vad det kallas) och andra aktiviteter. Ett litet minus var att man var tvungen att gå ganska mycket eftersom det var ett stort ställe och alla "aktiviteter" var långt ifrån varandra. Men det var det värt. Visserligen tvingade dom mig att åka vattenbanan men jag överlevde ju och det är huvudsaken! Grottan var dessutom helt underbar! Jag tog inte med kameran dit först men var tvungen att gå och hämta den så det gjorde jag. I bilen på vägen hem sen så kom jag ju på att jag även hade videokameran så då blev jag lite sur att jag inte tänkte på det i grottan...

På vägen hem stannade vi för att äta på Outback som är en australiensk pub/resturang med de största hamburgarna jag någonsin ätit! Skulle ha delat på en portion... Irina passade på att köpa en tröja på köpcentrumet där eftersom hon frös. Jag köpte ett par byxor eftersom mina var blöta. Tyvärr så köpte jag för stora byxor tack vare Heitor (Irinas pojkvän). Lite mitt fel var det också eftersom jag inte provade de innan. Vi kom hem sent så vi gick nästan och lade oss direkt när vi kom hem.























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej