munduko.blogg.se/arkiv

Brasilien - Dag 5 + 6

Publicerad 2012-09-07 15:01:11 i 2009juli,

Dag 5

Irina bakade chokladjordgubbskaka och sen shoppade vi. Rätt händelselös dag tror jag eftersom jag inte kommer ihåg vad vi gjorde mer.

Dag 6


Shopping idag igen + lunch. Åkte hem och tog det lugnt ett tag innan vi åkte till Brasilias zoo. Till skillnad mot svenska zoo så var det här lite annorlunda. Det var långt att gå imellan de olika djurarterna och det fanns massa "fri" mark. Massa röd sand fanns det också så skorna såg inte så fina ut efteråt...























Vi åkte hem igen för att vila en stund och sen åkte Irina och jag och åt på McDonalds. På alla andra ställen jag varit på McDonalds utomlands så har både coca colan och Big Macen smakat annorlunda men konstigt nog så smakade den likadant där som här hemma. Så det var dagens överraskning.

Efter McDonalds hämtade vi upp de andra för sen var det dags för Harry Potter premiären! Vi åkte till bion runt 22:30 och det var hur lång kö som helst! Laila, Agnaldo och jag satte oss på Giraffa så att Agnaldo fick mat medans de andra stod i kön. Efter ett tag hörde vi massa buande och skrik och undrade vad som hände. Tydligen så var det folk utklädda till dödsätare som gick förbi hela kön, därmed allt ljud. Lite läskigt att se dom faktiskt. Haha.

När vi kommit först i kön så rev de biljetten och man fick gå och sätta sig i vilken salong man ville (konstigt med tanke på att biljetterna hade både salong och platsnummer.) så vi satte oss i en relativt liten salong. Irina och jag missade tyvärr de första 5 minutrarna av filmen eftersom vi stod i popcornkön. Men det gjorde inte så mycket för personen framför visade sig vara trevlig. Det var en kille i långt hår och antagligen var han bög så vi snackade med honom i säkert 15 min (det tog tid i kön). Vi fick bl.a. reda på att han skulle flytta till Tuscon, Arizona veckan därpå. Både Irina och jag blev avundsjuka!

Efter filmen var det bara att åka hem och gå och lägga sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela