munduko.blogg.se/arkiv

Brasilien - Dag 7 + 8

Publicerad 2012-09-07 15:00:29 i 2009juli,

Dag 7

Sen morgon som vanligt så vi åt lunch när vi gått upp. Det var charque och stroganoff med ris. Irina och jag tog det lugnt hela dagen, kollade på film, spelade fia med knuff och dam. Sen gjorde Irina brigaderio som vi sedan åt. Lite senare kom Mayara, Heitor och Agnaldo så vi åkte och hämta suchi (första gången för mig. Rätt äckligt men ändå ätbart.) och köpte bröd som vi sedan åt upp. Jag och Mayara tog en tequila var och Heitor drack någon whiskey tror jag. Gjorde inte så mycket mer och inga bilder blev det den här dagen...

Dag 8

Till frukosten åt vi så kallade honeybread som inte var gott och klockan 11 var det dags att infinna sig hos frisören. Vi satt där ända till 17:10 med endast en paus för lunch på en restaurang på andra sidan gatan. Irina och jag att rak-permanentade håret. Tyvärr så funkade det bara delvis på mitt hår.

Runt 18 följde jag med Laila till jobbet ännu en gång. Det var roligt att sitta och kolla på när alla lärde sig att dansa för de är så himla duktiga! Själv vågade jag inte ens försöka...
Vid 23 bestämde vi (jag, Irina, Heitor och Mayara) oss för att åka och spela biljard. Vi spelade 3 gånger och i lag. Jag och Mayara vann första matchen på ett runt biljardbord. Andra matchen förlorade vi och till den tredje matchen så bytte vi lag och jag var med Irina. Tyvärr förlorade vi den. Vi kom hem runt 3 och gick och lade oss vid 4. En lyckad kväll/natt!













Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela