Om en joggingtur

Det har varit dåligt på träningsfronten denna vecka men igår (tror jag att det var) så testade jag att jogga ute på allvar för första gången. Det har gått bra på löpbands-fronten men jag var ändå lite skeptisk när jag skulle bege mig ut på asfalten. Och till min förvåning så gick det väldigt bra, i ca 5 min eller något (tog inte tid) orkade jag jogga! Det kanske inte låter så mycket men tänk då på att jag inte kunnat jogga ens 100 meter ute utan att typ dö.

Det som hände(r) var/är att jag får slem nästan direkt och får jättejätteont i halsen. Det kändes tungt nu också men det gick och satan vad glad jag är för det!

Jag kunde med all säkerhet ha fortsatt att jogga lite till men ville inte komma till det stadiet då det känns som att jag ska dö typ. Och det var nog bra för nu längtar jag tills nästa gång jag får ta en joggingtur utomhus.

______________________________________________________

Imorgon flyger jag till världens bästa plats (efter min säng då förstårs). Hade det inte varit för att det är ännu en dag då jag måste ställa klockan på en ledig dag så hade lyckan varit total.
Träning | |
Upp