Kew Gardens

Jag har alltid tyckt om parkerna i London och länge velat åka till Kew Gardens så när jag åkte själv till London i september förra året så var det dit jag åkte efter att ha fått lämna väskan på vandrarhemmet. Och jag blev inte besviken. Jag satte mig på en bänk under ett träd och åt min medhavda lunch innan jag strosade runt i parken.

Förutom olika sorters träd överallt så finns det kvar delar av gamla byggnader och även hela hus. Vid ett av husen fanns det även två personer "från förr", så det gav det hela en extra touch. Parken är väldigt stor och jag hann inte med att se hela då jag ville hinna med växthuset innan det stängde. Jag avgudar växthus! Även fast det är varmt och klibbigt i sådana så kan jag gå omkring och mysa, blir så glad av att känna att jag är i en djungel.

Just det, innan jag gick till växthuset så letade jag upp gångvägen som är 18 meter upp i luften där man går runt bland trädtopparna. Jättehäftigt att gå där uppe men jag som är höjdrädd + lätt blir åksjuk tyckte det var lite läskigt då det var både högt och vajade rätt så mycket. Men jag skulle göra om det igen!



London 2016 | |
Upp