Stjärnor i oskärpa

Såhär kan det se ut när man tar första bilden på en fototur när man ska fota stjärnor. Det är inte det lättaste att hitta skärpan, speciellt inte när man glömt att ha manuell fokus utan kör på automatisk :P Jag gillar bilden ändå på något vis så därför lägger jag upp den.

Något annat som hände på fototuren (förutom att jag var livrädd ståendes ensam i kolsvart mörker) var att jag insåg att man inte kan fota panoramabilder med mitt vidvinkelobjektiv då distorsion gör det omöjligt att få till en snygg bild när man sätter ihop alla bilder. Tur då att jag inte bara fotade panoramabilder. Får se när det dyker upp någon annan bild (med mer skärpa) här, är ju inte så bra på den fronten.

Natur och stad | |
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Vacker bild !!

Svar: Tack! :)
Johanna Karlstedt

Upp