Träningsschema

De två senaste veckorna har jag börjat följa ett veckoschema när det gäller träning. Jag tycker att det är helt fantastiskt att jag, en av världens lataste människor, inte tränar sporadiskt och faktiskt tycker att det är kul att träna! Hade jag vetat det när jag var yngre så hade jag nog spelat både fotboll och handboll och massa andra sporter. Så väldigt synd att jag inte visste det då.

Iaf, träninsschema var det. Varje söndag tänkte jag lägga upp schemat (det är samma varje vecka) här för att kunna se tillbaka om några månader och se hur bra jag följde schemat/tränade varje vecka.

Förra veckan

Måndagar: Intervallträning, löpning
Tisdag: Promenad och zumba
Onsdag: Löpning 5 km, ha som mål att förbättra tiden hela tiden
Torsdag: Simma
Fredag: Intervallträning och core-pass
Lördag: Vila
Söndag: Promenad

Den här veckan:

Måndagar: Intervallträning, löpning.
Tisdag: Promenad och zumba
Onsdag: Löpning 5 km, ha som mål att förbättra tiden hela tiden
Torsdag: Simma
Fredag: Intervallträning och core-pass
Lördag: Vila
Söndag: Promenad

Som ni ser så gick jag ingen promenad i tisdags då min promenadkompis son hade blivit sjuk. Kunde ju gått själv men kände inte riktigt för det. Jag hoppade även över simningen i torsdags då jag kände mig trött i både kropp och själ så kändes skönt med en vilodag.

Däremot så ångrade jag mig lite på kvällen då jag kände mig lite rastlös i kroppen och dagen efter "skrek" kroppen efter träning. Sjuk känsla men tur att det var ett intervallpass och typ världens jobbigaste core-pass på fredagskvällen så kroppen fick jobba lite.

Nu ser jag fram emot en ny träningsvecka!
Träning | |
Upp