Norge - Promenad vid campingen

Sist jag lade upp bilder från Norge i somras så var det bilder på vårt boende i Geiranger. Tänkte fortsätta lite på den tråden... medan vi väntade på vår inhandlade kyckling som var i ugnen till kvällsmat så tog jag på mig gummistövlarna och gick ut för att fota lite i närheten av stugan. Jag glömde helt bort kycklingen (hade timern på min mobil) och vandrade iväg lite långt ifrån stugan.

Jag kom till "slutet" av vår camping och såg att det var en stig bakom ett par hus. Vid det här laget kom jag ihåg kycklingen och precis när jag vänt mig om för att gå tillbaka till stugan så började telefonen låta så jag började springa tillbaka till stugan. När jag kom dit var Anna i färd med att börja ta ut kycklingen ur ugnen och jag berättade om stigen och frågade om vi skulle ta en promenad. Jag tror vi åt kvällsmaten först och sen begav vi oss ut på upptäcktsfärd på kvällskvisten.



Vi gick tillbaka till stigen och började vår lilla promenad. Jag hade turen som hade gummistövlar för efter ett tag så blev stigen tätare med högt gräs runt omkring. Anna hade bara gympaskor men trots blöta skor och byxor så fortsatte vi vidare så gott vi kunde.



Vi gick rätt så nära fjorden och undrade hur man skulle kunna gå längre upp (har för mig att man inte kom längre där vi gick) och precis då dök det upp 3 personer ovanför oss. De var trevliga och visade oss vart vi kunde komma upp men samtidigt så tror jag att de tyckte att vi var knäppa. För där gick vi i gummistövlar och gympadojor med fel kläder på oss antar jag för de hade promenadkängor, såna där regnbyxor för naturen och en hade till och med en vandringsstav.



Efter att ha kommit upp så gick vi en bit, vi hade tänkt kolla om det gick att gå ända bort till ett vattenfall men vi insåg att det var alldeles för långt bort och så började det även skymma så vi vände och gick hem igen.



När vi kom tillbaka såg vi att vi att vi hade gått Hyskje Naturreservat på 1,5 km. Nu tror jag inte att vi gick 1,5 kilometer men det hade varit kul att se var det hela slutade. Men det kanske får bli en annan gång...
Natur och stad, Norge 2015 | |
Upp