USA - de två följande dagarna

Det här inlägget delas upp i två olika dagar då jag tog få bilder dessa dagar.

Först ut är dag 3

Vi började dagen med att åka till Eaton Canyon för att gå på hike till ett vattenfall. Det var inte så långt som vi trodde att det skulle vara men det var ändå skönt att få röra på sig lite. Själva vattenfallet är inte direkt megastort men nu kan vi kryssa av den på platser där vi varit.



Sedan gick vi till Walk of Fame för att se på filmstjärnor. I början kände vi inte igen så många namn utan det var först efter att vi började närma oss "mitten" som de började komma. När vi kommit hem igen så gjorde jag en egen stjärna till Mattias.

Utanför TLC Chinese Theatre så kollade vi på fot -och handavtryck, det tog ett tag innan jag hittade skådespelarna från Harry Potter som jag helst av allt ville se. Vet inte om det är så intressant att se hur stora fötter och händer skådespelare har men lite kul var det.

Efter lunch/middagen (tror vi åt thaimat) så gick vi tillbaka till hotellet och vilade oss resten av eftermiddagen och beslöt oss för att gå på bio på kvällen. Vi såg Doctor Strange med en av mina favoritskådisar Benedict Cumberbatch i huvudrollen.



Dag 4 - Universal Studios

På tisdagen var det dags att åka till Universal Studios. Jag har varit där en gång tidigare (2008) så det var kul att åka tillbaka, speciellt nu när Hogwarts och Hogsmeade finns!





Förutom att mysa i Hogsmeade så åkte vi "karuseller" och kollade på shower, bäst av showerna var Waterworld. När vi kände oss klara inne på Universals så gick vi ut till CityWalk som ligger bredvid. Vi shoppade litegrann, bland annat en keps som vi skulle ha på hockeyn dagen efter, och så åt vi på Hard Rock Café. Jag åt en så himla god lax med potatismos som bara smälte i munnen. Supergott! Sedan åkte vi hem och så var dagen slut.

Usa 2016 | |
Upp